Tuesday, January 1, 2013

Holla 2013!^^

open up your new books everyone!:D


IT'S ALREADY 2013! :D

so today is 1/1/13,haha.well tahun baru mestilah azam baru kan kan?well,aku pun ada azam baru,banyak like seriously memang banyak,hahaha!tapi aku nak list down top 5 yang aku rasa memang penting untuk aku accomplish,hehe

#1 Dekatkan diri kepada yang Maha Esa :)

why do i say so?haha sebab aku rasa it's time for me to be a   better me.sampai bila nak jadi teenage yang 24/7 enjoy sana sini sinun?susah cari siapa,cari Tuhan jugak,tak ke?muhasabah diri sat,haha.alaa,nak berubah memang susah,sangat susah.but sekurang kurangnya why don't give myself a try,kan?mission tahun ni nak biasakan solat sunat lepas solat fardhu,baca quran tiap kali lepas maghrib,and solat dhuha everyday insyaallah.nak kata aku poyo?haa kata je la,Allah lagi tau isi hati aku,k?:)

#2 Jadi anak yang lebih baik 

eheh,well~ aku sedia maklum dengan mulut yang kadangkala TERautomatik menjawab balik bila telinga dah sakit,err huhu.nampak kan TER tu?haa bagus!and nak jadi anak yang lagi rajin tolong ibu lepas ni.tolong kemas rumah,tolong mask,tolong siapkan kerja ibu apa yang patut,tolong habiskan duit ibu #Eh ?:P

#3 Kuruskan badan!

believe me or not,berat aku naik 7 kg,mind you..7 KG!kalau orang yang obses dengan kecantikan maybe dh kena skizofrenia tahap 1 tapi for me yang sedang sedang saja~*dangdut style* it was a not big deal yeah!tapi sebelum BMI aku tersasar jauh dari jalan nan lurus,baik aku sediakan umbrella sebelum raining,heh.simple,nak kayuh mountain bike pergi lake and maybe nak daftar gym,haha.nampak gayanya dah tak ada sebab tayar mtb tu nak flat,hoho

#4  Do some savings!

almaklumlah hati ni macam macam benda nak dibuat,tapi kalau seluk  poket rasa habuk bukak purse keluar rama rama memang mengundang la kan,haha.nak nak pulak ada je gadget yang menggoda aku,huhu.bukan susah sangat,seringgit sehari k,why not kan?asalkan berzimat zermat amalanz muliazz,hahaha

#5  More friends,less fights

Told ya',2012 seriously tahun aku hilang kawan.gentle cakap.yaa,maybe ada salah aku,Allah is the BEST PLANNER ever kan?He knows every single thing which is good for us.:) but standard la kan,sp tak down hilang member rite?so tahun ni aku nak jaga friendship dgn buddies akuand buat dunno dgn org yg tak faham nilai persahabatan yang sebenar :)

so yaa,more and more resolution.harap harap tak hangat hangat chicen poo la,hoho.btw,happy new year guys!:D




No comments:

Post a Comment