Sunday, February 5, 2012

Kehilangan

assalamualaikum readers!:)

ok hai,ak baru balik dr ipoh,cuti smpai selasa.and ak tak smbut thaipusam(k ak mrepek).well,actually aku baru baik drpd kesedihan sbb isnin hari tu cikgu kesayangan aku dh dijemput pulang ke sisiNya.:').sedih tu mmg jgn ckp la,rasa patah smangat pun ada.

kehilangan.lumrah kehidupan yang tak dpt dipisahkan drpd kehidupan kita.

ak tau kalau ajal dh smpai,lari la ke ceruk mana pun kita takkan terlepas.


aku tau ajal maut boleh datang secepat halilintar ataupun lambat sampai kulit muka dimamah usia.


tapi akal logik nak mencerna hakikat bukan semudah tu.


first time ak rasa kehilangan bila arwah atuk aku yg aku sayang sgt sgt meninggal dunia time 2008,elok sehari lepas aku balik dr hostel utk spend cuti.and lepas tu,aku rasa ada something yg kosong dlm diri aku lepas dy pergi and no one can replace it,even though my nanny,my parents or anybody else.i simply don't know why.and second cikgu aku,sir saill.aku terkesan dgn pemergian dy sbb he replaced my atuk.sheesh,time ak f1 dulu,dia la yg banyak bg smangat bila ak homesick,he loves to share stories,jokes,sungguh la mcm atuk ak,ngee.but Allah lg sayangkan dia..:')


for this moment,I don't think that I'll bear to lose another pieces of my puzzle.aku taknak hilang sesiapa pun yg ad dlm hidup ak buat masa skrg ni.but yeah,siapa la aku ni nak lawan percaturan Ilahi?apa yang aku mampu skrg cuma mndoakn kesejahteraan org2 yg aku sayang...

No comments:

Post a Comment